ליז עליזה רביאן (נולדה ב-9 באוקטובר 1986) היא שחקנית ישראלית.
ביוגרפיה
ליז רביאן נולדה וגדלה בכפר שלם, שבתל אביב למשפחה מוזיקלית. סבה, אושנג רביאן, היה כנר בתזמורת. דודה גיטריסט. אביה, שלמה רביאן, הוא זמר ופסנתרן, ויש לו להקה בשם "פלנג" (ברדלס בפרסית) שמנגנת פופ פרסי.
היא ניגנה חמש שנים על קלרינט ושלוש שנים על פסנתר, למדה ריקוד קלאסי ומודרני והייתה מתעמלת אמנותית תחרותית. בגיל 15 הוריה התגרשו והיא נשארה לגור עם אמה. היא בוגרת בית הספר תלמה ילין במגמת תיאטרון ובוגרת מחזור מ"ה בבית צבי (2007-2004). בבית צבי לקחה חלק בהפקות רבות, בהן: חתונת הדמים (הכלה), מרי סטיוארט (מרי סטיוארט), האביב מתעורר (אילזה), ובמחזות זמר וערבים מוזיקליים – שיקגו (וולמה), גריז (מרטי), קאטס.
במהלך לימודיה זכתה במלגת קרן שרת אמריקה ישראל 2004–2006 (הצטיינות), זוהרה שאקוב, נתן מייזלר, מלגת משרד החינוך, התרבות והספורט, מלגת ראש העיר רמת גן.
מיד בתום לימודיה התקבלה להפקה "מייק" בתיאטרון בית ליסין. אחר-כך שיחקה בבית ליסין בהצגות "אקווס", "פרינסס מרי 7", "תנאים של חיבה" ו"מימונה".
היא שיחקה בהצגה "הוכחה" של דייוויד אוברון, בבימויו של יגאל זקס בתיאטרון הספרייה. גילמה את דמותה של קתרין, שאביה הוא גאון מתמטי ומשוגע. כשאביה נפטר היא חושפת בפני תלמידו של האב הוכחה מתמטית וטוענת שכתבה אותה. הייתה מועמדת על התפקיד לפרס שחקנית השנה בתיאטרון הישראלי לשנת 2011. זו הייתה הפעם הראשונה שתיאטרון הספרייה מועמד לפרס התיאטרון. הגרסה האמריקאית המקורית של ההצגה זכתה בפרסי הפוליצר, הטוני ופרס תא המבקרים של ניו יורק כמחזה הטוב ביותר לשנת 2001. המחזה עובד לסרט הוליוודי בכיכובם של אנתוני הופקינס וגווינת' פלטרו בשנת 2005.
היא שיחקה בהצגה "הניה פקלמן", מאת ובבימויו של בן אבנר הכט, שהוצג בפסטיבל עכו ומבוסס על סיפור חייה האמיתי של הניה פקלמן.
רביאן שיחקה בהצגה "קיץ אחרון", פרי עטה של ג'יין צ'יימברס, בתיאטרון תהל. היא גילמה את דמותה של אווה, בחורה סטרייטית שמתגרשת מבעלה ונקלעת בטעות לחוף ים של לסביות.
היא שיחקה בהצגת הילדים "לרקוד עם עדן", קופרודוקציה של תיאטרון אורנה פורת ותיאטרון מחול ענבל.
הופיעה בפרסומות למגה בול (שלטי חוצות), בנק פועלים אקספרס, ויזה, הראל וגריז. שיחקה בהצגה "בוץ'", בתיאטרון תמונע.
מלמדת תנועה בסטודיו למשחק "דבי אוליאל" לקבוצת הלהקה הטרום ייצוגית והלהקה הייצוגית.